TFM - TOMA DE PERSPECTIVA Y MEJORA DE LAS RELACIONES CON GRUPOS ESTIGMATIZADOS
Cod.22200021
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Comentarios y anexos:
Batson, C.D., Polycarpu, M.P. Harmon-Jones, E. Imhoff, H.J. Mitchener, E.C. Vendar, L.L. Klein, T.R. Highberger, L. (1997) Empathy and Attitudes: Can feelings for a member of a stigmatized group improve feelings s toward the group. Journal of Personality and Social Psychology, 72, 105-118
Davies M.H. (1994) Empathy a social psychological approach. Boulder, Col: Westview Press.
Dovidio , J.F. , ten Vergert, M., Stewart, T.L., Gaertner, S.L. , Johnson, J.D., Esses, V.M., Riek, B.M. yPearson, A.R. (2004) Perspective and prejudice : Antedecents and Mediating Mechanisms. Personality and Social Psychology Bulletin, 30, 1537-154
Finlay, K. Y Stephan, W.G. (2000) Improving intergroup relations : the effects of empathy on racial attitudes. Journal of Applied Social Psychology, 30, 8, 1720-1727
Fiske, S. T., Cuddy, A.J.C., Glick, P., & Xu, J. (2002). A model of (often mixed) stereotype content: Competence and warmth respectively follow from perceived status and competition. Journal of Personality and Social Psychology, 82, 878-902.
Galinsky, A.D. & Moskowitz, G.B. (2000) Perspective taking : Decreasing stereotype expressión, stereotype accesibility and ingroup favouritism. Journal of Personality and Social Psychology,78, 708-724
Huici. C. (2008) Las emociones intergrupales. En J.F. Morales, C. Huici, E. Gaviria y A. Gomez (Eds). Método, Teoría e Investigación en Psicología Social: Madrid : Pearson: Prentice Hall
HUICI, C.,GÓNZALEZ,J.L. GÓMEZ, A.,MORALES,J.F. & BUSTILLOS, A. (2011). El papel de la empatía en la reducción del conflicto y en la mejora de las relaciones entre grupos en D. Páez, C. Martin Beristain, J.L. Gonzalez & J. de Rivera (Eds) Superando la Violencia Colectiva y Construyendo Cultura de Paz. Madrid: Editorial Fundamentos.
Vescio, T. K., Sechrist, G.B. & Paolucci, M.P. (2003) Perspective taking and prejudice reduction : the mediational role of empathy arousal and situational attributions. European Journal of Social Psychology, 33, 455-47