Tienen como objetivo ampliar la base bibliográfica anterior y dotar al estudiante de los medios necesarios para redactar la monografía final.
Bickerton, D. (1998), “Catastrophic evolution: the case for a single step from protolanguage to full human language”, in J. R. Hurford, M. Studdert-Kennedy & Knights (Eds.), Approaches to the evolution of language: Social and cognitive bases, Cambridge, Cambridg University Press, 341-358.
Capra, F. (1996), The Web of Life, New York, Anchor Books.
Corballis, M. C. (2002), From Hand to Mouth. The Origins of Language, New Jersey,
Edelman, G. y Tononi, G. (2006), El universo de la consciencia, Barcelona, Crítica.
Gallardo, B. (2005), Afasia y conversación. Las habilidades comunicativas del interlocutor-clave, Valencia, Tirant lo Blanc.
Hebb, D. O. (1949), The Organization of Behavior, New York, John Wiley.
Hernández Sacristán, C. (2006), Inhibición y lenguaje. A propósito de la afasia y la experiencia del decir, Madrid, Biblioteca Nueva.
Lamb, S. M. (1998), Pathways of the Brain. The Neurocognitive Basis of Language, Amsterdam, John Benjamins.
LeDoux, J. (2002), Synaptic Self. How Our Brains Become Who we Are, New York, Viking Penguin.
López-García, A. (2006a), “¿Pueden hablar biólogos y lingüistas de lo mismo?”, Ludus Vitales. Revista de Filosofía de las Ciencias de la Vida, vol. XIV, n.º 25, 2006, 205-213.
Piaget, J. (1923), Le langage et la pensée chez l’enfant, Paris, PUF.
Wray, A. (2002), “Dual Processing in Protolanguage: Performance without Competence”, in Wray, Alison ed. The Transition to Language, Oxford Studies in the Evolution of Language, Oxford University Press, 113-137.