Accesos directos a las distintas zonas del curso

Ir a los contenidos

Ir a menú navegación principal

Ir a menú pie de página

INDUSTRIAL AND REAL-TIME COMMUNICATIONS

Curso 2019/2020/Subject's code28805020

INDUSTRIAL AND REAL-TIME COMMUNICATIONS

SISTEMA DE EVALUACIÓN

Face-to-face Exam

Exam type
Examen mixto
Question type
10
Development questions
2
Duration of the exam
120 (minutos)
Material allowed in the exam

Non-programmable calculator

Qualification and evaluation criteria

On-site evaluation exam consists of two parts: a first one with several multiple choice questions and a second one with short answer questions.

  • First part: the maximum number of questions will be 10. This part adss from 0 to 5 points to the exam final mark. The wrong answers will penalize.
  • Second part: two open questions. Each one adss from 0 to 2,5 points to the exam final mark.

---------------------------

El examen presencial es obligatorio y está compuesto de dos partes: una primera con respuestas de selección múltiple y una segunda con preguntas cortas:

  • Primera parte: el número máximo de preguntas será de 10. Esta parte aporta entre 0 y 5 puntos a la nota final del examen. Las respuestas erróneas restarán.
  • Segunda parte: dos cuestiones cortas de desarrollo. Aportan cada una entre 0 y 2,5 puntos a la nota del examen final.

 

% Concerning the final grade
Minimum Grade (not including continuas assessment)
Maximum grade (not including continuas assessment)
0
Minimum grade (including continuas assessment)
5
Comments

Exam is mandatory and it is not enough to pass the subject.

The exam supposes between the 28% and the 40% of the final mark, depending on the other activities proposed by the teaching staff.

In any case the exam mark has to be more than a 5.

------------------------------------

El examen es obligatorio y no es suficiente para aprobar la asignatura por sí solo.

Supone entre el 28% y el 40% de la nota final, dependiendo de las otras actividades que el equipo docente pueda proponer.

En cualquier caso, la nota final del examen tendrá que ser más de 5.

 

FINAL EXAM

Face-to-face is required
Si
Description

On-site evaluation exam is mandatory and it is composed by two parts: a first one with several multiple choice questions and a second one with short answer questions.

----------------------------------

El examen presencial es obligatorio y está compuesto de dos partes: una primera con respuestas de selección múltiple y una segunda con preguntas cortas.

Qualification and evaluation criteria

Exam evaluation criteria

  • First part: the maximum number of questions will be 10. This part adss from 0 to 5 points to the exam final mark. The wrong answers will penalize.
  • Second part: two open questions. Each one adss from 0 to 2,5 points to the exam final mark.

-------------------------------

Criterios de evaluación del examen:

  • Primera parte: el número máximo de preguntas será de 10. Esta parte aporta entre 0 y 5 puntos a la nota final del examen. Las respuestas erróneas restarán.
  • Segunda parte: dos cuestiones cortas de desarrollo. Aportan cada una entre 0 y 2,5 puntos a la nota del examen final.
Final exam weighing in final grade
Exam weight will be between 28% and 40% (see comments below) ------------- El examen ponderará entre el 28% y el 40% de la nota final de la asignatura (ver comentarios más abajo)
Approximate submission date
second week on February and/or second week on september
Comments

There are only two mandatory activities as evaluation elements: the exam and the Continuous Evaluation Tests (CETs). 

The other activities are not mandatory, so the final mark result will be different depending on the number of activities proposed by the teaching staff:

Subject final mark = [42%-60%] CETs + [ 28%-40%] exam + [30%-0%] other activities

Other activities (not mandatory) could be: final work, participation in vitual plaform, software practices, e-labs, comment papers, etc.

-----------------------------

Sólo hay dos actividades obligatorias como elementos de evaluación: el examen y las Pruebas de Evaluación Continua (PECs).

El resto de actividades no son obligatorias, por lo que la ponderación sobre la nota final de la asignatura de cada una puede ser diferente en función de las que se propongan:

Nota final de la asignatura = [42%-60%] PECs + [28%-40%] examn + [30%-0%] otras actividades.

Otras actividades no obligatorias que se podrían proponer: un trabajo final, particpar en la plataforma virtual, prácticas de software, laboratorios virtuales, comentario de artículos, etc.

CONTINUOUS ASSESSMENT TESTS (PEC)

PEC?
Si,PEC no presencial
Description

CETs are obligatory tests posted at the end of each module, consisting in questions and/or simple exercises to encourage, and facilitate the concepts understanding.

Students cannot pass the subject if they don't deliver the answers for the CETs.

The number of questions is variable like their format: objective questions with multiple choices, short questions, numeric exercises, schemas, flow diagrams, etc.

Each test can be delivered individually during the course or all together at the end, but a deadline will be set approximately 15 days before the February exam. There will be no additional delivery date for the September call.

----------------------------------

Las PECs son pruebas obligatorias que se publican al final de cada módulo, compuestas por cuestiones y/o ejercicios para reforzar y facilitar la comprensión de los distintos conceptos.

La asignatura no se puede aprobar si no se entregan las respuestas a las PECs.

El número de cuestiones es variable, así como su formato: cuestiones de respuesta múltiple, preguntas cortas, ejercicios, esquemas, diagramas de flujo, etc.

Cada prueba puede entregarse individualmente a lo largo del curso o todas juntas al final, pero se fiará una fecha límite de entrega aproximadamente 15 días antes del examen de febrero. No hay fecha adicional de entrega para la convocatoria de septiembre.

Qualification and evaluation criteria

Each CET is evaluated individually over 10 points.

Teachers can propose one CET per module or join several modules in one CET.

Students have to send at least 70% of proposed CETs and get more than a 6 as average mark for CETs answered.

-------------------------

Cada PEC se evalúa individualmente hasta 10 puntos.

Los profesores pueden proponer una PEC por módulo o juntar varios módulos en una única PEC.

Los estudiantes tiene que enviar al menos el 70% de las PECs propuestas y conseguir una nota media superior a 6 en las enviadas.

PEC weighing in final grade
CETs weight will be between 42% and 60% (see comments below) ------------ La ponderación de las PECs en la nota final será entre el 42% y el 60% (ver comentarios más abajo)
Approximate submission date
07/01/2019
Comments

There are only two mandatory activities as evaluation elements: the exam and the Continuous Evaluation Tests (CETs). 

The other activities are not mandatory, so the final mark result will be different depending on the number of activities proposed by the teaching staff:

Final mark = [42%-60%] CETs + [ 28%-40%] exam + [30%-0%] other activities

Other activities (not mandatory) could be: final work, participation in vitual plaform, software practices, e-labs, comment papers, etc.

-----------------------------

Sólo hay dos actividades obligatorias como elementos de evaluación: el examen y las Pruebas de Evaluación Continua (PECs).

El resto de actividades no son obligatorias, por lo que la ponderación sobre la nota final de la asignatura de cada una puede ser diferente en función de las que se propongan:

Nota final de la asignatura = [42%-60%] PECs + [28%-40%] examn + [30%-0%] otras actividades.

Otras actividades no obligatorias que se podrían proponer: un trabajo final, particpar en la plataforma virtual, prácticas de software, laboratorios virtuales, comentario de artículos, etc.

OTHER GRADEABLE ACTIVITIESS

Is there another activity / s that can be evaluated?
Si,no presencial
Description

Some no-mandatory activities could be poroposed during the semester:

  • Final work: It’s a non-obligatory work to expand any of the concepts studied during the semester. The papers can be about theoretical or  practical development. These papers should be sent in the date specified in the virtual course by the teaching team. It can add 10% as maximum to the final mark.
  • Participation in virtual platform: discussion in forums about some issues posted by the teachers, propose questions to discuss between all the students, read and comment some papers, etc. It can add 10% as maximum to the final mark.
  • Practice with simulators and e-labs. Any programming environment, in its educational version or with free distribution in Internet, would can be downloaded as suitable material for practices. The teaching staff will indicate in the virtual course the software to use in each case. It can add 10% as maximum to the final mark.

-----------------------

Algunas de las actividades no obligatorias que podrían proponerse durante el cuatrimestre son:

  1. Trabajo Final: no obligatorio para ampliar cualquiera de los conceptos estudiados durante el cuatrimestre. Podrá ser de desarrollo teórico o práctico. Se enviarán en una fecha especificada en el curso virtual por el equipo docente. Supondrán un máximo del 10% de la nota final.
  2. Participación en la plataforma virtual: intervención en foros sobre cuestiones planteadas por el equipo docente, propuesta de questiones a discutir entre los compañeros, lectura y comentario de artículos, etc. Supondrán un máximo del 10% de la nota final.
  3. Prácticas con simuladores y laboratorios virtuales. Cualquier entorno de programación, en su versión educacional o de libre distribución podría ser descargado como material adecuado para las prácticas. El equipo docente indicará en el curso virtual el software a utilizar en cada caso. Supondrán un máximo del 10% sobre la nota final.
Qualification and evaluation criteria

Each proposed activity will be evaluated individually as approved or not approved, not with a numeric mark.

The weight of these activities will depend on the number, difficulty, dedication required, etc. 

------------------------

Cada actividad propuesta será evaluada como APTO o NO APTO, pero no con una nota numérica.

La ponderación de estas actividades dependerá de su número, dificulta, dedicación requerida, etc.

 

Weighing in final grade
Total weight for these no-mandatory activities can be between 0% and 30% ---------------------- El peso total de estas actividades no obligatorias será de entre el 0% y el 30%.
Approximate submission date
Se indicará en el curso virtual en cada caso.
Comments

There are only two mandatory activities as evaluation elements: the exam and the Continuous Evaluation Tests (CETs). 

The other activities are not mandatory, so the final mark result will be different depending on the number of activities proposed by the teaching staff:

Final mark = [42%-60%] CETs + [ 28%-40%] exam + [30%-0%] other activities

Other activities (not mandatory) could be: final work, participation in vitual plaform, software practices, e-labs, comment papers, etc.

-----------------------------

Sólo hay dos actividades obligatorias como elementos de evaluación: el examen y las Pruebas de Evaluación Continua (PECs).

El resto de actividades no son obligatorias, por lo que la ponderación sobre la nota final de la asignatura de cada una puede ser diferente en función de las que se propongan:

Nota final de la asignatura = [42%-60%] PECs + [28%-40%] examn + [30%-0%] otras actividades.

Otras actividades no obligatorias que se podrían proponer: un trabajo final, particpar en la plataforma virtual, prácticas de software, laboratorios virtuales, comentario de artículos, etc.

How to obtain the final grade?

Nota final de la asignatura = [42%-60%] PECs + [28%-40%] examn + [30%-0%] otras actividades.