Accesos directos a las distintas zonas del curso

Ir a los contenidos

Ir a menú navegación principal

Ir a menú pie de página

GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO Y CAPITAL INTELECTUAL

Curso 2020/2021/Subject's code23305115

GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO Y CAPITAL INTELECTUAL

EQUIPO DOCENTE

Name/Surname MARIA LUZ CACHEIRO GONZALEZ
Email mlcacheiro@edu.uned.es
Telephone 91398-8878
Faculty FACULTAD DE EDUCACIÓN
DEPARTMENT DIDÁCTICA,ORGANIZACIÓN ESCOLAR Y DIDÁCTICAS ESPECIALES

COLABORADORES DOCENTES EXTERNOS

Name/Surname ALFONSO JESÚS GIL LÓPEZ
Email agil@invi.uned.es

BRIEF CV OF EXTERNAL TEACHER

Highest level of training achieved
Doctor
Current professional situation

Profesor Contratado a Tiempo Completo en la Universidad de La Rioja - España

Relevant experience for the taught teaching (publications, trajectory, projects ...)

DÍAZ-REZA, J.R., GARCÍA-ALCARAZ, J.L., GIL-LÓPEZ, A.J., BLANCO-FERNÁNDEZ, J., and JIMÉNEZ-MACÍAS, E.  (2020): “Design, process and commercial benefits gained from AMT”. Journal of Manufacturing Technology Management, Vol. 31 No. 2, pp. 330-352.

GIL, A.J., AMTELM-LANZAT, A.M., CACHEIRO-GONZALEZ, M.L., and PÉREZ-NAVÍO, E. (2019): “School dropout factors: A teacher and school management perspective”. Educational Studies, Vol. 45 No. 6, 756-770.

GARCÍA-ALCARAZ, J.L., MARTÍNEZ-LOYA, V., DÍAZ-REZA, J.R., BLANCO-FERNÁNDEZ, J., JIMÉNEZ-MACÍAS, E. and GIL-LÓPEZ, A.J. (2019): “Effect of ICT integration on SC flexibility, agility and company’ performance: the Mexican maquiladora experience”. Wireless Networks.

GIL, A.J., CARRILLO, F.J. and FONSECA-PEDRERO, E. (2019): “Assessing a learning organization model: a teacher`s perspective”. Management in Education, Vol. 33 No. 1, pp. 21-31.

GIL, A.J., CARRILLO, F.J. and FONSECA-PEDRERO, E. (2018): “Replicating a learning organization model in Spanish Schools”. International Journal of Learning and Change, Vol. 10 No. 4, pp. 279-299.

GIL, A.J., RODRIGO-MOYA, B. and MORCILLO-BELLIDO, J. (2018): The effect of leadership in the development of innovation capacity: a learning organization perspective”. Leadership & Organization Development Journal, Vol. 39, No. 6, pp. 694-711.

GIL, A.J., ANTELM, A.M. y CACHEIRO, M.L. (2018): “Análisis de la capacidad de innovación escolar desde la perspectiva del profesorado de Educación Secundaria. La escuela como Organización que Aprende”, Educar, Vol. 54 No. 2, 449-468.

GÓMEZ, M.P. y GIL, A.J. (2018): “El estilo de aprendizaje y su relación con la educación entre pares”. Revista de Investigación Educativa, Vol. 36 No. 1, pp. 221-237.

GIL, A.J., GARCIA-ALCARAZ, J.L. and MATAVELI, M. (2018): “The effect of learning culture on training transfer: Empirical evidence from Spanish teacher”. The International Journal of Human Resource Management.

ANTELM-LANZAT, A.M., GIL-LÓPEZ, A.J., CACHEIRO-GONZÁLEZ, M.L. y PÉREZ- NAVÍO, E. (2018): “Causas del fracaso escolar: Un análisis desde la perspectiva del profesorado y del alumnado”. Enseñanza & Teaching, Vol. 36 No. 1, pp. 129-149.

GIL, A.J. and MATAVELI, M. (2017): “The relevance of information transfer in learning culture: A multigroup study by firm size in the wine industry”. Management Decision, Vol. 55 No. 8, pp. 1698-1716.

GIL, A.J. and MATAVELI, M. (2017): “Learning processes and job satisfaction in the Spanish wine sector: The moderating effect of organizational size and employees’ educational level”. Personnel Review, Vol. 46 No. 3, pp. 624-643.

GIL, A.J. and MATAVELI, M. (2017): “Learning opportunities for group learning: An empirical assessment from the learning organizational perspective”. Journal of Workplace Learning, Vol. 29 No. 1, pp. 65-78.

GIL, A.J. y LÁZARO, V. (2016): “Influencia de los principios de aprendizaje organizativo sobre la eficacia de las organizaciones que aprenden: evidencias empíricas en el sector del vino”. Economía Industrial, No. 400, pp. 161-171.

GIL, A.J. and GALLEGO, D.J. (2016): “Training realisation and training demand in the Rioja wine sector in Spain”. Journal of Wine Research, Vol. 27 No. 2, pp. 123-137.  

GIL, A.J., MOLINA, J.A. and ORTEGA, R. (2016): “Determinants of training transfer in the wine industry: conceptual hypotheses and results for Rioja (Spain)”. Journal of Wine Research, Vol. 27 No. 1, pp. 65-83.

GIL, A.J. and MATAVELI, M. (2016): “Rewards for continuous training: a learning organisation perspective”. Industrial and Commercial Training, Vol. 48 No. 5, pp. 257-264.

GIL, A.J. and CARRILLO, F.J. (2016): “Knowledge transfer and the learning process in Spanish wineries". Knowledge Management Research & Practice, Vol. 14 No. 1, pp. 60-68.  

GIL, A.J. y GALLEGO, D.J. (2016): “La realización de formación continua desde la perspectiva de la organización de aprendizaje”. Educar, Vol. 52 No. 1, pp. 107-126.

GARCÍA-ALCARAZ, J.L; MALDONADO, A.A.; PRIETO, D.J.; BLANCO, J.; GIL, A.J. and JIMÉNEZ MACÍAS, E. (2016): “Main benefits obtained from a successful JIT implementation”. International Journal of Advanced Manufacturing Technology, Vol. 86, No.9/12 pp. 2711-2722.

ANTELM, A.M., GIL, A.J. y CACHEIRO, M.L. (2015): “Análisis de las causas del fracaso escolar desde la perspectiva del alumnado y su relación con el estilo de aprendizaje”. Educación y Educadores, Vol. 18 No. 3, pp. 471-489.

GIL, A.J., GARCIA-ALCARAZ, J.L. and MATAVELI, M. (2015): “The training demand in organisational change processes in the Spanish wine sector”. Journal European of Training and Development, Vol. 39 No. 4, pp. 315-331.

GIL, A.J. y CARRILLO, F.J. (2013): “La creación de conocimiento en las organizaciones a partir del aprendizaje”. Intangible Capital, Vol. 9 No. 3., pp. 730-753. ISSN: 1697-9818.

GALLEGO, D.J. y GIL, A.J. (2012): “La construcción de organizaciones de aprendizaje a través del liderazgo”. Universidad & Empresa, No. 22., pp. 43-77.

LÁZARO, V. y GIL, A. (2005): “La calidad de las viviendas de los ancianos y sus preferencias ante la institucionalización”. Intervención Psicosocial, Vol. 14 No.1, pp. 21-40.

SANTIBÁÑEZ, J.; ADÁN, I.; GIL, A. y SÁENZ DE JUBERA, M. (2004): “Nuevas tecnologías, currículo y orientación de Educación Emocional y su implicación entre los de estudiantes de Bachillerato”. Comunicación y Pedagogía, No. 196, pp. 48-51.

SANTIBÁÑEZ, J. y GIL, A. (2003): “Estrategias didácticas centradas en medios en la formación inicial del profesorado”. Comunicar, No. 21. Revista Científica Iberoamericana de Comunicación y Educación, pp. 153-158.


Name/Surname ALFONSO JESÚS GIL LÓPEZ
Email agil@logrono.uned.es

BRIEF CV OF EXTERNAL TEACHER

Highest level of training achieved
Doctor
Current professional situation

Profesor Contratado a Tiempo Completo en la Universidad de La Rioja - España

Relevant experience for the taught teaching (publications, trajectory, projects ...)

DÍAZ-REZA, J.R., GARCÍA-ALCARAZ, J.L., GIL-LÓPEZ, A.J., BLANCO-FERNÁNDEZ, J., and JIMÉNEZ-MACÍAS, E.  (2020): “Design, process and commercial benefits gained from AMT”. Journal of Manufacturing Technology Management, Vol. 31 No. 2, pp. 330-352.

GIL, A.J., AMTELM-LANZAT, A.M., CACHEIRO-GONZALEZ, M.L., and PÉREZ-NAVÍO, E. (2019): “School dropout factors: A teacher and school management perspective”. Educational Studies, Vol. 45 No. 6, 756-770.

GARCÍA-ALCARAZ, J.L., MARTÍNEZ-LOYA, V., DÍAZ-REZA, J.R., BLANCO-FERNÁNDEZ, J., JIMÉNEZ-MACÍAS, E. and GIL-LÓPEZ, A.J. (2019): “Effect of ICT integration on SC flexibility, agility and company’ performance: the Mexican maquiladora experience”. Wireless Networks.

GIL, A.J., CARRILLO, F.J. and FONSECA-PEDRERO, E. (2019): “Assessing a learning organization model: a teacher`s perspective”. Management in Education, Vol. 33 No. 1, pp. 21-31.

GIL, A.J., CARRILLO, F.J. and FONSECA-PEDRERO, E. (2018): “Replicating a learning organization model in Spanish Schools”. International Journal of Learning and Change, Vol. 10 No. 4, pp. 279-299.

GIL, A.J., RODRIGO-MOYA, B. and MORCILLO-BELLIDO, J. (2018): The effect of leadership in the development of innovation capacity: a learning organization perspective”. Leadership & Organization Development Journal, Vol. 39, No. 6, pp. 694-711.

GIL, A.J., ANTELM, A.M. y CACHEIRO, M.L. (2018): “Análisis de la capacidad de innovación escolar desde la perspectiva del profesorado de Educación Secundaria. La escuela como Organización que Aprende”, Educar, Vol. 54 No. 2, 449-468.

GÓMEZ, M.P. y GIL, A.J. (2018): “El estilo de aprendizaje y su relación con la educación entre pares”. Revista de Investigación Educativa, Vol. 36 No. 1, pp. 221-237.

GIL, A.J., GARCIA-ALCARAZ, J.L. and MATAVELI, M. (2018): “The effect of learning culture on training transfer: Empirical evidence from Spanish teacher”. The International Journal of Human Resource Management.

ANTELM-LANZAT, A.M., GIL-LÓPEZ, A.J., CACHEIRO-GONZÁLEZ, M.L. y PÉREZ- NAVÍO, E. (2018): “Causas del fracaso escolar: Un análisis desde la perspectiva del profesorado y del alumnado”. Enseñanza & Teaching, Vol. 36 No. 1, pp. 129-149.

GIL, A.J. and MATAVELI, M. (2017): “The relevance of information transfer in learning culture: A multigroup study by firm size in the wine industry”. Management Decision, Vol. 55 No. 8, pp. 1698-1716.

GIL, A.J. and MATAVELI, M. (2017): “Learning processes and job satisfaction in the Spanish wine sector: The moderating effect of organizational size and employees’ educational level”. Personnel Review, Vol. 46 No. 3, pp. 624-643.

GIL, A.J. and MATAVELI, M. (2017): “Learning opportunities for group learning: An empirical assessment from the learning organizational perspective”. Journal of Workplace Learning, Vol. 29 No. 1, pp. 65-78.

GIL, A.J. y LÁZARO, V. (2016): “Influencia de los principios de aprendizaje organizativo sobre la eficacia de las organizaciones que aprenden: evidencias empíricas en el sector del vino”. Economía Industrial, No. 400, pp. 161-171.

GIL, A.J. and GALLEGO, D.J. (2016): “Training realisation and training demand in the Rioja wine sector in Spain”. Journal of Wine Research, Vol. 27 No. 2, pp. 123-137.  

GIL, A.J., MOLINA, J.A. and ORTEGA, R. (2016): “Determinants of training transfer in the wine industry: conceptual hypotheses and results for Rioja (Spain)”. Journal of Wine Research, Vol. 27 No. 1, pp. 65-83.

GIL, A.J. and MATAVELI, M. (2016): “Rewards for continuous training: a learning organisation perspective”. Industrial and Commercial Training, Vol. 48 No. 5, pp. 257-264.

GIL, A.J. and CARRILLO, F.J. (2016): “Knowledge transfer and the learning process in Spanish wineries". Knowledge Management Research & Practice, Vol. 14 No. 1, pp. 60-68.  

GIL, A.J. y GALLEGO, D.J. (2016): “La realización de formación continua desde la perspectiva de la organización de aprendizaje”. Educar, Vol. 52 No. 1, pp. 107-126.

GARCÍA-ALCARAZ, J.L; MALDONADO, A.A.; PRIETO, D.J.; BLANCO, J.; GIL, A.J. and JIMÉNEZ MACÍAS, E. (2016): “Main benefits obtained from a successful JIT implementation”. International Journal of Advanced Manufacturing Technology, Vol. 86, No.9/12 pp. 2711-2722.

ANTELM, A.M., GIL, A.J. y CACHEIRO, M.L. (2015): “Análisis de las causas del fracaso escolar desde la perspectiva del alumnado y su relación con el estilo de aprendizaje”. Educación y Educadores, Vol. 18 No. 3, pp. 471-489.

GIL, A.J., GARCIA-ALCARAZ, J.L. and MATAVELI, M. (2015): “The training demand in organisational change processes in the Spanish wine sector”. Journal European of Training and Development, Vol. 39 No. 4, pp. 315-331.

GIL, A.J. y CARRILLO, F.J. (2013): “La creación de conocimiento en las organizaciones a partir del aprendizaje”. Intangible Capital, Vol. 9 No. 3., pp. 730-753. ISSN: 1697-9818.

GALLEGO, D.J. y GIL, A.J. (2012): “La construcción de organizaciones de aprendizaje a través del liderazgo”. Universidad & Empresa, No. 22., pp. 43-77.

LÁZARO, V. y GIL, A. (2005): “La calidad de las viviendas de los ancianos y sus preferencias ante la institucionalización”. Intervención Psicosocial, Vol. 14 No.1, pp. 21-40.

SANTIBÁÑEZ, J.; ADÁN, I.; GIL, A. y SÁENZ DE JUBERA, M. (2004): “Nuevas tecnologías, currículo y orientación de Educación Emocional y su implicación entre los de estudiantes de Bachillerato”. Comunicación y Pedagogía, No. 196, pp. 48-51.

SANTIBÁÑEZ, J. y GIL, A. (2003): “Estrategias didácticas centradas en medios en la formación inicial del profesorado”. Comunicar, No. 21. Revista Científica Iberoamericana de Comunicación y Educación, pp. 153-158.