Accesos directos a las distintas zonas del curso

Ir a los contenidos

Ir a menú navegación principal

Ir a menú pie de página

TFM - CEREBRO SANO/CEREBRO DAÑADO: UNA INVESTIGACIÓN SOBRE EL DETERIORO CATEGORIAL PLAN 2016

Curso 2021/2022/Subject's code22206193

TFM - CEREBRO SANO/CEREBRO DAÑADO: UNA INVESTIGACIÓN SOBRE EL DETERIORO CATEGORIAL PLAN 2016

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA


A continuación se detalla la bibliografía básica que el alumno podría comenzar a revisar de forma inmediata, sin perjuicio de que la revisión detallada de la misma le conduzca a otros artículos u obras relevantes para su trabajo de investigación:

  • Barbarotto, R., Laiacona, M. y Capitani, E. (2008). Does sex influence the age of acquisition of common names? A contrast of different semantic categories. Cortex, 44, 1161-1170.

  • Barbarotto, R., Laiacona, M., Macchi, V. y Capitani, E. (2002). Picture reality decision, semantic categories and gender. A new set of pictures, with norms and an experimental study. Neuropsychologia, 40, 1637-1653.

  • Bermeitinger, C., Wentura, D. y Frings, C. (2008). Nature and facts about natural and artifactual categories: Sex differences in the semantic priming paradigm. Brain and Language, 106, 153-163.

  • Brousseau, G. y Buchanan, L. (2004). Semantic category and emotional valence in female university students. Brain and Language, 90, 241-248.

  • Capitani, E. Laiacona, M. y Barbarotto, R. (1999). Gender affects word retrieval of certain categories in semantic fluency tasks. Cortex, 35, 273-278.

  • Capitani, E., Laiacona, M., Mahon, B. y Caramazza, A. (2003). What are the facts of semantic category-specific deficits?  A critical review of the clinical evidence. Cognitive Neuropsychology, 3-6, 213-261.

  • Coppens, P. y Frisinger, D. (2005). Category-specific naming effect in non-brain-damaged individuals. Brain and Language, 94, 61-71.

  • Delucchi, K.L. y Bostrom, A. (2004). Methods for analysis of skewed data distributions in psychiatric clinical studies: Working with many zero values. American Journal Psychiatry, 161, 1159-1168.

  • Gainotti, G. (2005). The influence of gender and location on naming disorders for animals, plants and artefacts. Neuropsycologia, 43, 1633-1644.

  • Gonnerman, L.M., Andersen, E.S., Devlin, J.T., Kempler, D., & Seidenberg, M.S. (1997). Double dissociation of semantic categories in Alzheimer’s disease. Brain and Language, 57, 254-279.

  • Laws, K.R. (2005). Categories, controls, and ceilings. Cortex.41, 869-872.

  • Laws, K.R. (2005). “Illusions of normality”: A methodological critique of category-specific naming. Cortex, 41, 842-851.

  • Martin, A. y Caramazza, A. (2003). Neuropsychological and neuroimaging perspectives on conceptual knowledge: An introduction. Cognitive Neuropsychology, 3-6, 195-212.

  • Moreno-Martínez, F.J. y Peraita, H. (2007). Un nuevo conjunto de ítems para la evaluación de la disociación ser vivo / ser no vivo con normas obtenidas de ancianos sanos españoles. Psicológica, 28, 1-20.

  • Moreno-Martínez, F.J., Tallón-Barranco A. y Frank-García, A. (2007). Enfermedad de Alzheimer, deterioro categorial y variables relevantes en la denominación de objetos. Revista de Neurología, 44, 129-133.

  • Tippett, L.J., Meier, S.L., Blackwood, M.K. y Diaz-Asper, C. (2007). Category- specific deficits in Alzheimer’s disease: Fact or artefact? Cortex, 43, 907-920.

  • Tyler, L.K., Moss, H.E., Durrant-Peatfield, M.R. y Levy, P (2000). Conceptual structure and the struture of concepts: A distributed account of category-specific deficits. Brain & Language, 75, 195-231.

  • Warrington, E.K. y McCarthy, R.A. (1987). Categories of Knowledge: Further Fractionations and a Attempted Integration. Brain, 110, 1273-1296.

  • Warrington, E.K. y Shallice, T. (1984). Category Specific Semantic Impairments. Brain, 107, 829-854.