BELTING, Hans (2007) Antropología de la imagen. Buenos Aires: Katz editores.
BRASTER, S. & DEL POZO ANDRÉS, M.M. DEL (2020) From savages to capitalists: progressive images of education in the UK and the USA (1920-1939). History of Education, 49-4, pp. 571-595.
BURKE, C. & GROSVENOR, I. (2007) The progressive image in the history of education: stories of two schools. Visual Studies, 22-2, pp. 155-168.
BURKE, C. & RIBEIRO DE CASTRO, H. (2007) The School Photograph: Portraiture and the Art of Assembling the Body of the Schoolchild. History of Education, 36-2, pp. 213-226.
COLAÇO, M.L. (2009) Photographic representation and the construction of identity in Casa Pia, a boarding school for destitute orphans, 1860-1950, en MAYER, C.; LOHMANN, I. & GROSVENOR, I. (eds.) Children and Youth at Risk. Historical and International Perspectives. Frankfurt am Main: Peter Lang, pp. 167-191.
DEVLIEGER, P.; GROSVENOR, I.; SIMON, F.; VAN HOVE, G. & VANOBBERGEN, B. (2008) Visualising disability in the past. Paedagogica Historica, 44-6, pp. 747-760.
ESCOLANO BENITO, Agustín y HERNÁNDEZ DÍAZ, José María (Coords.) (2002) La memoria y el deseo. Cultura de la escuela y educación deseada. Valencia: Tirant lo Blanc.
EVANS, J. & HALL, S. (1999) Visual Culture: The reader. London: SAGE.
FREUND et alii (2011) Oral History and Photography, Basingstoke, Palgrave Macmillan.
MARGOLIS, E. & FRAM, S. (2007) Caught Napping. Images of Surveillance, Discipline and Punishment on the Body of the Schoolchild. History of Education, 36-2.
MARGOLIS, E. (ed.) (2007) The visible curriculum. Número monográfico de la revista Visual Studies, 22-1.
MIGUEL, J.M. y PINTO, C. (2002) Sociología Visual. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
MONTENEGRO, A.Mª (2002) L'image de l'espace scolaire dans les livres de lecture de l'école primaire. Buenos Aires, 1853-1942. Paedagogica Historica, 37-1, pp. 319-346.
NÓVOA, A. (2000) Ways of Saying, Ways of Seeing Public Images of Teachers (19th-20th centuries). Paedagogica Historica, 36-1, pp. 15 y ss.
POZO ANDRÉS, Mª M. del (2002) La imagen de la mujer en la educación contemporánea. En MARÍN ECED, T. y POZO ANDRÉS, Mª M. del (eds.) Las mujeres en la construcción del mundo contemporáneo. Cuenca: Excma. Diputación de Cuenca.
POZO ANDRÉS, Mª M. del (2003) La iconografía educativa en el primer franquismo: entre la realidad y el deseo. En MONTERO, F. y CASTILLO, A. (coords.) Franquismo y Memoria Popular. Escrituras, voces y representaciones. Madrid: Siete Mares.
POZO ANDRÉS, Mª M. del y RABAZAS ROMERO, T. (2012) Las imágenes fotográficas como fuente para el estudio de la cultura escolar: precisiones conceptuales y metodológicas. Revista de Ciencias de la Educación, 231-232, pp. 401-414.
PRIEM, K. (2009) Photography as a mode of enquiry: On the perception of children with educational needs, en MAYER, C.; LOHMANN, I. & GROSVENOR, I. (eds.) Children and Youth at Risk. Historical and International Perspectives. Frankfurt am Main: Peter Lang, pp. 35-48.
PROSSER, Jon (ed.) (2004) Image-based Research. A Sourcebook for Qualitative Researchers. London & New York: RoutledgeFalmer.
ROUSMANIERE, K. (2001) Questioning the visual in the history of education. History of Education, 30-2, pp. 110 y ss.
STURKEN, M. & CARTWRIGHT, L. (2001) Practices of Looking. An introduction to visual culture. Oxford: Oxford University Press.