The virtual platform provides adequate interaction interface between students and their teachers. It allows training activities, manage and share documents, create and participate in thematic communities and perform online projects. It provides the necessary tools for both the teaching staff and students; find the way to combine individual work and learning cooperative method.
Videoconferencing
Videoconferencing gets a synchronous bidirectional communication with students in PU methodological model of distance learning.
The videoconferencing is announced to students in time in the virtual course of the subject.
Software for practices
Any programming environment, in its educational version or with free distribution in Internet, can be downloaded as suitable material for practices.
Teaching staff will indicate in virtual course the software to use.
______________
Plataforma virtual
La plataforma virtual permite el acceso y la gestión a los estudiantes a las diferentes asignaturas. Utilizando una estrategia centrada en el aprendizaje, los contenidos educativos se centran en las actividades a realizar para alcanzar el conocimiento y que el estudiante deberá realizar y enviar a través de la plataforma virtual.
Videoconferencias
Las videoconferencias permiten una comunicación bidireccional entre los estudiantes y el equipo docente en el modelo de educación a distancia.
Las videoconferencias serán anunciadas a los estudiantes a tiempo dentro del curso virtual.
Software para prácticas
Cualquier programa para su utilización dentro de la asignatura podrá ser descargado de internet, ya sea en sus versiones educativas o de libre distribución. El equipo docente indicará en el curso virtual el/los programas a utilizar.