Accesos directos a las distintas zonas del curso

Ir a los contenidos

Ir a menú navegación principal

Ir a menú pie de página

RESEARCH GROUP OF APPLYING TECHNOLOGY TO LANGUAGES

RESEARCH GROUP OF APPLYING TECHNOLOGY TO LANGUAGES (Code : 14)

Asistencia a congresos y conferencias científicas

PONENCIAS EN CONGRESOS Y CONFERENCIAS RELACIONADOS CON EL TRABAJO COMÚN DEL GRUPO

2012

- N. Talaván y E. Martín Monje. (2012) “Oral skills practice through a new blended learning approach: I-AGENT” XXXIIIe Colloque Annuel du Geras.Université de Grenoble, UFR de Langues Étrangères (LLCE-LEA). 15-17 marzo 2012.

- E. Martín-Monje. (2012) “Institute of Educational Technology Coffee Morning: Pelagios 2 Project” (The Open University). Utilización de redes sociales y Google Maps en la enseñanza de las lenguas clásicas. 4 julio 2012.

- E. Martín-Monje. (2012) Seminario “Open tools for teaching and learning: corpora and e- portfolios” (Open University). Utilización de corpora de libre acceso en lenguas para fines específicos y propuesta del uso de e-portfolios en enseñanzas de postgrado (máster de formación del profesorado). 11 julio 2012.

- E. Martín-Monje. (2012) Seminario “SCORE (Support Centre for Open Resources in Education) Showcase”. The Open University, 12 julio 2012.

- E. Martín-Monje. (2012) “What the Research Says about: Using smart techniques to adapt the way that technology and mass data meet the needs of individual learners and teachers”. London Knowledge Lab (Institute of Education / Birkbeck College). Aplicaciones móviles en enseñanza. 20 julio 2012.

- E. Martín-Monje. (2012) “Español: desarrollo de aplicaciones móviles para español básico” (F. Rosell). “Alemán: comunicación multimodal por video-conferencia” (U. Stickler y R. Hampel). Francés: “App con reconocimiento de voz utilizando Learnosity” (V. Demouy).“Inglés como Lengua Extranjera: App for oral assessment” (P. Shrestha), Departamento de Lenguas Open University, julio de 2012.

- E. Martín-Monje. (2012) “Aprendizaje informal con dispositivos móviles” (B. de los Arcos), Institute of Educational Technology, The Open University, julio de 2012.

- E. Martín-Monje. (2012) “Personal Learning Environment” (J. Underwood). Language Lab London, julio de 2012.

- E. Martín Monje y E. Bárcena. (2012) "Towards a Social-Ontology-based English Learning Mobile Environment for Professional Purposes". 11th International Congress AELFE 2012. Universidad de Oporto, septiembre de 2012.

- M. Jordano, E. Bárcena y T. Read. (2012) “Enhancing social interaction in massive professional English courses”. International Distance Education Conference. IDEC 2012. Dubai. 13-15 diciembre 2012.

 

2013

- Arús, J., Rodríguez, P. y Calle C. (2013) “A pedagogic assessment of mobile learning applications”, ICDE 2013, UNED, Madrid, 7-9 marzo.

- Ávila Cabrera, J.J. y Talaván, N. (2013) “The role of dubbing in foreign language learning: first insights”. 31st AESLA International Congress. Comunicación Cognición Cibernétic@. La Laguna, Tenerife. Abril, 2013.

- Bárcena, E., Martín-Monje, E. y Read, T. (2013) “Mobile learning and social networks: a proposal for the development of oral professional English capabilities”. UNED-ICDE 2013 International Conference. Madrid. 7-9 marzo 2013.

- Bárcena, E.,  E. Martín-Monje y N. Talaván. (2013) ‘Análisis de la evaluación multicíclica en la construcción colaborativa de un repositorio digital de recursos de aprendizaje para Inglés Profesional’. VI Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente. 28-30/05/2013.

- Bárcena, E., Martín Monje, E., Talaván, N. y Bertin, J.C. (2013) “LSP and ICTs: Latest trends in technology-based research” (mesa redonda) XII Congreso Internacional AELFE. Universidad de A Coruña. 5-7 septiembre 2013.

- Bárcena, E., Jordano, M. y Rodríguez Arancón, P. (2013) “Estudio de las competencias metacognitivas en el entorno de The Professional English Workbench (PEW)”. Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. UNED. 28-30 octubre 201. En M. Santamaría Lancho y M.A. Sánchez-Elvira Paniagua (Ed.) Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje. Madrid, UNED.

- Calle-Martínez, C., Rodríguez-Arancón, P., Arús-Hita, J. (2013) “Criterios pedagógicos en la evaluación de aplicaciones móviles”. XXII Congreso de AELFE. Universidad de A Coruña. 5-7 de septiembre 2013.

- Calle-Martínez, C., Rodríguez-Arancón, P. y Arús-Hita, J. (2013)  “A Scrutiny of the Educational Value of EFL Mobile Learning Applications”. 4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. Barcelona, 25-27 de octubre.

- Castrillo, M.D. (2013) “To MOOC or not to MOOC”. Palma de Mallorca, noviembre de  2013. (Ponencia invitada en Universitat de les lles Ballears).

- Castrillo, M.D. (2013) “MOOC: análisis de estrategias y caso práctico de éxito”. Málaga, octubre de 2013. (Ponencia invitada en la Universidad de Málaga).

- Castrillo, M.D. (2013) “Cómo gestionar un curso online desde la perspectiva de la masividad”. I Jornadas MiríadaX.  Universidad de Santiago de Compostela, julio de 2013. (ponencia invitada inaugural).

- Castrillo, M.D. (2013) “Claves para crear cursos virtuales autoformativos: recogiendo la experiencia de los MOOC”. V Reunión Científica sobre Tecnología Educativa. Vicerrectorado de Evaluación de la Calidad. Universidad Complutense de Madrid. Madrid, junio de 2013. (Ponencia invitada en la mesa redonda).

- Elorza, I. (2013)  “Assessing Academic Lectures in CLIL”. Castelló: Universitat Jaume I, 19 de diciembre de 2013. (conferencia invitada).

- Ibáñez, A. (2013) "Audiodescripción como Recurso Didáctico en la Enseñanza de Lenguas Extranjeras: The Ardele Project 2010-2013". En Media4All5 Conference, Dubrovnic, Croacia, septiembre 2013.

- Jordano, M. (2013) “Design and students’ reception of a distance English for Science and Technology (EST) course for non-technical students within the European Higher Education Space” (ESHE), 7 de septiembre de 2014, Universidad de A Coruña.

- Jordano, M., Bárcena, E., Talaván Zanón, N. (2013) “Cognitive and attitudinal issues in second language collaborative projects: improving individual self-awareness and collective dynamics”. WorldCALL 2013 Conference – Sustainability and CALL, Glasgow, 10-13 julio 2013.

- Jordano, M., Pareja, A, Read, T. y Rodrigo, C. (2013)  “The design of accessible mobile and ontology-based applications for ubiquitous foreign language Learning”. ICDE 2013: Movilizar la Educación a Distancia para la Justicia Social y la Innovación. Madrid, 7-9 marzo 2013.

- Jordano, M. (2013) “Assessing Presenting and Negotiation spoken skills by means of an Online Multimodal Environment”. Service encounters and  cross-cultural communication Symposium, U. Pablo de Olavide, Sevilla. 31 enero-1 febrero 2013.

- Jordano, M. E. Bárcena y N. Talaván. (2013) “Metacognitive and attitudinal issues in second language collaborative projects: Improving individual self-awareness and collective dynamics” WorldCALL 2013 Global Perspectives on Computer-Assisted Language Learning, 10-13 julio 2013. Glasgow.

- Jordano de la Torre, María, Antonio Pareja-Lora, Covadonga Rodrigo. (2013) “Designing Mobile Accessible and Ontology-Based Applications for Ubiquitous Foreign Language Learning”. International Conference on Using New Technologies for Inclusive Learning (Enable 2013). 28 agosto, 2013. Glasgow.

- Martín Monje, E., Bárcena, E. y Ventura, P. (2013) “The effects of peer-to-peer sociolinguistic interaction and linguistic feedback in a Professional English MOOC”. The European Conference on Language Learning 2013. Brighton. 18-31 julio 2013.

- Martín Monje, E., Arús Hita, J., Rodríguez Arancón, P. y Calle Martínez, C. (2013)  “REALL: Rubric for the Evaluation of Apps in Language Learning”. Jornadas Internacionales de Tecnología móvil e innovación en el aula: nuevos retos y realidades educativas. Universidad de La Rioja, 2-3 mayo 2013.

- Martín-Monje, E., Bárcena, E. y Read, T. (2013) “Exploring the affordances of Massive Open Online Courses on second languages”. UNED-ICDE 2013 International Conference. Madrid, 7-9 marzo 2013.

- Pareja-Lora, A., Arús-Hita, J., Read, T., Rodríguez-Arancón, P. Calle-Martínez, C., Pomposo-Yanes, L., Martín-Monje, E. y Bárcena, E. (2013) “Toward Mobile Assisted Language Learning Apps for Professionals that Integrate Learning into the Daily Routine”. Évora, 11-14 septiembre, 2013.

- Pareja-Lora, Antonio. (2013) "Using ontologies to make linguistic annotations interoperate - the OntoTag and the OntoLingAnnot annotation models and ontologies". Ponencia invitada en el grupo de investigación CLUL (Centro de Linguística da Universidade de Lisboa) - Anagrama. Universidad de Lisboa, 20 de diciembre de 2013.

- Rodríguez-Arancón, P., Arús-Hita, J., Calle-Martínez, C. (2013) “The use of current mobile learning applications in EFL”. XXIII International Educational Technology Conference. Universidad de Malasia, 13-15 de mayo 2013.

- Rodríguez Arancón, P. y García Riaza, B. (2013) “The ANT network: the use of an app to improve listening skills in learners of English as a Second Language”. Congreso Internacional AESLA: Industrias de la lengua y cambio social. Universidad Pablo de Olavide, Sevilla. 3-5 abril de 2014.

- Talaván, N. (2013) “La Subtitulación como Herramienta Didáctica en el Aula de Lenguas”. XIV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Braga, Portugal, 3-5/12/2013.

- Talaván, N. y Lertola, J. (2013) “Audiodescription and foreign language education: new approaches”. 5th International Conference Media for All, Audiovisual translation: Expanding Borders. Dubrovnik. 25-27/09/2013.

- Talaván, N. y Ávila-Cabrera, J.J. (2013) “Audio-Visual Comprehension: Adapting Technology to Real Needs”. XII AELFE International Conference. A Roadmap for languages for Specific Purposes: Multilingualism and ICT’s. A Coruña. 5-7/09/2013.

- Talaván, N. y Ávila-Cabrera, J.J. (2013)  “The role of dubbing in foreign language learning: first insights”. 31st AESLA Conference: Communication, Cognition and Cibernetics. La Laguna, 18-20 abril 2013.

- Talaván Zanón, N. y Ávila-Cabrera, J.J. (2013) “Audio-visual comprehension: adapting technology to real needs”. 12th Congress AELFE. La Coruña. Septiembre 2013.

- Ventura, Patricia, Bárcena, E. y Martín Monje, E.  (2013) “Analysis of the impact of social feedback on written production and student engagement in language MOOCs”. 4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. Barcelona. 28-30 octubre 2013.


 

2014

- Alcaide, M., Calle-Martínez, C., Perea, M.J. (2014) “Aprendizaje sin fronteras: Nuevos escenarios educativos en el s. XXI”. I Congreso de Avances en Investigación Científica. Universidad Camilo José Cela. 27-28 de junio de 2014.

- Arús, J. (2014) “The role of technology in building bridges between informal and formal education”. TISLD’14, Universidad de Salamanca, Ávila, 7-9 de mayo.

- Arús, J. (2014) “Building a MOOC for language learning: a research-oriented workshop”. TISLID’14, Universidad de Salamanca, Ávila, 7-9 de mayo.

- Arús, J. (2014) “Consorcio para la gestión del patrimonio digital”. III Congreso Internacional de Sociedad Digital: Ciudadanía Digital, Universidad Rey Juan Carlos, Madrid, 27-28 octubre.

- Arús, J., Bárcena, E. y Rodríguez-Arancón, P. (2014) “Fostering intercultural competence through contextualized texts in EFL settings”. En I. Elorza y O. Carbonell, (Ed.) Actas del Congreso Internacional MIAC1O: Textual Analysis in Cross-cultural and Intercultural Communication / Análisis Textual en la Comunicación Intercultural. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca (colección Aquilafuente), 19-28.

- Arús, J., Calle, C., Elorza, I., Jordano, M. y Rodríguez, P. (2014) “Evaluating ESP mobile applications from the user’s perspective”.

- AELFE 2014 Languages for Specific Purposes Conference Academic Communication in a Digital Age. Estocolmo, 12-14 de junio de 2014.

- Arús, J., Rodríguez, P., Calle, C. (2014) “A Pedagogic assessment of mobile learning applications”. En Proceedings of ICDE 2013, 630-642.

- Arús, J., Rodríguez, P., Elorza, I.,  Calle, C. y Jordano, M. (2014) “Evaluating esp mobile applications from the user's perspective”. AELFE 2014, Universidad de Estocolmo. 11-14 de junio de 2014.

- Arús, J., Rodríguez, P. y Calle C. (2014) “A Pedagogic assessment of mobile learning applications”. En Proceedings of ICDE 2013, 630-642.

- Ávila-Cabrera, J.J. (2014) “A diachronic study on the subtitling of offensive and taboo language”. XXXII Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada. Universidad de Sevilla. abril de 2014.

- Ávila-Cabrera, J.J. (2014) “Subtitling Tarantino’s offensive and taboo language for a Spanish audience”. VII Conference on Dubbing and Subtitling. Universidad de Alicante, Alicante, abril de 2014.

- Bárcena, E. (2014) “Language learning in a European framework: from scholarship to research and back again”. Open Languages Research and Scholarship Forum.The Open University, Milton Keynes, 2/12/2014.

- Bárcena, E. (2014) “Consorcio para la gestión del patrimonio digital”, III Congreso Internacional Sociedad Digital: Ciudadanía Digital. Universidad Rey Juan Carlos, 27- 28/10/2014.

- Bárcena, E. y Arús, J. (2014) “Open practices for intercultural business communication training: the case of UNED's professional English MOOC”. AELFE 2014, Universidad de Estocolmo, 11-14 de junio.

- Bárcena, E., Castrillo, M.D., SanFilippo, M. (2014) “El rol de las píldoras de información audiovisual en la enseñanza de segundas lenguas”, VII Jornadas de redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED, Madrid, mayo 2014.

- Bárcena, E, Arús, J. y Magaña, J.J. (2014) “El desarrollo de competencias creativas y colaborativas en el estudio teórico de la gramática inglesa con enfoque sistémico-funcional”. VII Jornadas de Redes de Investigación de la UNED. Madrid, 27-28 de mayo.

- Bárcena, E., Read, T. (2014) “La modularización digital del conocimiento: el caso del aprendizaje de segundas lenguas”. 7th International Conference on Open Education and Technology. IKASNABAR. Universidad del País Vasco, Gallarta (Vizcaya), 06/08/2014.

- Bárcena, E., Read, T., Martín Monje, E., y Castrillo, M.D. (2014) “Analysing student participation in Foreign Language MOOCs: A case study”. European MOOC Stakeholders Summit. Lausanne, 10-12 febrero 2014.

- Bosch, S., Eckart, K., Faa, G., Heid, U., Lee, K., Pareja-Lora, A., Pretorius, L., Romary, L., Witt, A., Zeldes, A., Zipser, F. (2014) “From to ISOTiger - Community Driven Developments for Syntax Annotation in SynAF. Treebanks and Linguistic Theories”. Tübingen, Germany (TLT’13), 258-264. Diciembre 2014.

- Calle-Martínez, C., Pomposo, L. Pareja-Lora, A. (2014) “Design of an EFL mobile learning application applied to business”. XXXII Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA 2014). Sevilla, 3-5 de abril de 2014.

- Calle-Martínez, C., Pomposo, L., Pareja-Lora, A. (2014) “Design and implementation of BusinessApp, a MALL application to make successful business presentations”. TISLID’14 (SIG de MALL), Universidad de Salamanca, Ávila, 7-9 mayo 2014.

- Castrillo, M.D. (2014) “Mobile-Based Chatting for Meaning Negotiation in Foreign Language Learning”. 10th International Conference on Mobile Learning 2014.

- Castrillo, M.D. (2014) Open Education Week 2014 (Ponencia invitada por la Cátedra Banco de Santander de la Universidad de Zaragoza). Madrid, febrero 2014.

- Castrillo, M.D. (2014) “Presente y futuro de los MOOC en la docencia universitaria” 10th International Conference on Mobile Learning 2014. Madrid, febrero 2014.

- Castrillo, M.D. (2014) “MOOCs for Language Learning: A research Oriented Workshop”. TISLID'14 II International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains. Universidad de Salamanca, mayo 7-9 2014.

- Castrillo, M.D. (2014) “Implementing situated m-learning:  activities for receptive oral skills”. TISLID'14 II International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains. Universidad de Salamanca, mayo 7-9 2014.

- Castrillo, M.D., Bárcena, E., Pareja-Lora, A. (2014) “Preliminary conclusions after the design and implementation of mobile learning apps for professionals”. EUROCALL 2014, Universidad de Groningen, agosto 2014.

- Castrillo, M.D. y Martín-Monje, E. (2014) “Improvement in foreign language competence through didactic mini videos”. II Congreso Internacional de la Universidad Antonio de Nebrija en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas, Madrid, 26-28 junio 2014.

- Castrillo, M.D., Martín-Monje, E. y Bárcena, E. (2014) “Mobile-based chatting for meaning negotiation in foreign language learning”. 10th International Conference Mobile Learning. Madrid, 28 febrero-2 marzo 2014.

- Castrillo, M.D. y Talaván, N. (2014) ThatCamp/LINDH: “Presentación del grupo ATLAS y el proyecto SO-CALL-ME”. Thatcamp del Laboratorio de Innovación en Humanidades Digitales de la UNED. 30 de abril 2014.

- Elorza, I., Castrillo, M.D., Ávila-Cabrera, J. y Talaván, N. (2014) “Implementing situated m-learning activities for receptive oral skills”. TISLID'14 - II International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains. Universidad de Salamanca, Ávila, mayo, 2014.

- Elorza, I., Castrillo, M.D., Ávila-Cabrera, J.J., y Talaván, N. (2014) “VIOLIN: An app for monitoring aural comprehension activities”. TISLID'14. II International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains. Universidad de Salamanca, Ávila, Mayo 2014.

- García Laborda, J., Elena Bárcena (2014) “An overview of the needs of technology in language learning in Spain”. 4th World Conference on Educational Technology Researches. World Education Centre, Barcelona, 20/11/2014.

- Ibáñez Moreno, A. Jordano de la Torre, M., Vermeulen, A. (2014) “VISP (VIdeos for SPeaking): An Audio Description-based app”. 37th Congreso de AEDEAN, Universidad de Alcalá, 13/11/2014.

- Ibánez, A., Vermaulen, A. Jordano, M. (2014) “Using audio description techniques to improve the oral competence of B1 EFL students by means of MALL (Mobile Assisted Language Learning)”. TISLID14, Ávila, 7-9 de mayo de 2014.

- Ibáñez Moreno, A. Vermeulen, A. Jordano, M. (2014). “Promoting oral skills in intermediate levels of English by means of an audio description-based English language learning app”. XV Congreso Internacional de SEDLL. Universidad de Valencia, 21 de noviembre de 2014.

- Incalcaterra, L., Talaván, N., Hadzilacos, T., Lertola, J. (2014) “Where we are and where we are going. State of the art and future perspectives”. Clipflair Conference 2014: innovation in language learning: multimodal approaches. Barcelona. 18-19/06/2014.

- Jordano de la Torre, M. (2014) “The role of Language Assistants in the Bilingual and Multilingual Education”. II International Conference on Applied Linguistics to Language Teaching: Towards Multilingualism, Universidad Antonio de Nebrija (Madrid), 27 de abril de 2014.

- Pareja Lora. A. (2014) “Language eLearning - Reducing the rate of errors in POS tagging”. Forum de Investigación del Departamento de Traducción, Interpretación y Comunicación de la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Gante, 24 de octubre de 2014.

- Pareja Lora, A. (2014) “Using ontologies to interlink linguistic annotations and improve their accuracy”. Second International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains: Lifelong Learning on the Move (TISLID'14). Universidad de Salamanca, Ávila, 7-9 de mayo de 2014.

- Pareja-Lora, A., Calle-Martínez, C., Pomposo, L. (2014) “BusinessApp: Una aplicación para el aprendizaje del inglés mediante dispositivos móviles en el campo de los negocios”. XXXII Congreso Internacional AESLA. Universidad de Pablo Olavide (Sevilla), 3-5 abril 2014.

- Pareja-Lora, A, Cárcamo-Escorza, G., Ballesteros-Calvo, A. (2014) “Standardisation and Interoperation of Morphosyntactic and Syntactic Annotation Tools for Spanish and their Annotations”. En Proceedings of the Ninth International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC-2014), Reykjavik, 4118-4124.

- Pareja-Lora, A., Cárcamo-Escorza, G., Duobert-Collazos, E. (2014) “Normalización de las anotaciones morfosintácticas y sintácticas del español: el caso de FreeLing”. XXXII Congreso Internacional de AESLA, Universidad de Pablo Olavide.

- Pesquera, A., Reula, E., Sancristobal, E., Castro, M., Read, T., Gil, I. (2014) “Open iTunesU. A new service to manage open learning resources”. Frontiers in Education FIE 2014. IEEE, Madrid, 22-25/10/2014.

- Read, T. (2014) “The role of technology in building bridges between informal and formal education”. TISLID'14. II International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains. Universidad de Salamanca, Ávila, 07/05/2014.

- Read, T., Bárcena, E. (2014) “Language MOOCs made mobile”. MOOCs. Present and Future. International Perspectives. ECO Elearning Communication Open-Data y UNED. Madrid, 28/11/2014.

- Read, T., Bárcena, E. (2014) “ATLAS Research on Mobile Assisted Language Learning”, Institute of Educational Technology Seminars, The Open University, 24/06/2014.

- Rodrigo San Juan, C., Read, T., Santamaría, M., Sánchez-Elvira., A. (2014) OpenupEdLabel for MOOCs Quality Assurance: UNED COMA Initial Self- Evaluation. Nombre del congreso: CAFVIR2014 V Congreso Internacional sobre Calidad y Accesibilidad de la Formación Virtual. Universidad de Alcalá y Universidad Galileo (Guatemala), 14/05/2014.

- Rodriguez-Arancón, P., García Riaza, B. (2014) The ANT Network: The use of an app to improve listening skills in learners of English as a second language. En XXXI Congreso Internacional de AESLA. Universidad Pablo de Olavide, Sevilla, 3-5 abril 2014.

- Talaván, N., Lertola, J., y Ávila-Cabrera, J.J. (2014)  iCap-Intralingual captioning in foreign language education to enhance writing skills and vocabulary acquisition with the help of ClipFlair. Clipflair Conference. Innovation in Language Learning: Multimodal Approaches. Universidad Autónoma de Barcelona. Junio 2014.

- Talaván, N., Pareja Lora, A., Ávila-Cabrera, J.J. (2014) ClipFlair Studio for advanced users. Clipflair Conference 2014: Innovation in language learning: multimodal approaches. Barcelona. 18-19/06/2014.

- Talaván, N., Rodríguez-Arancón, P. (2014) “The Use of Interlingual Subtitling to Improve Listening Comprehension Skills in Advanced EFL Students”. Subtitling and Intercultural Communication. European Languages and beyond. Siena, Italia. 27-28/02/2014.

- Talaván, N., Pareja-Lora, A., Ávila-Cabrera, J.J, Jordano, M. (2014) “El proyecto RECORDS: uso de la audiodescripción con fines didácticos en las clases de inglés como segunda lengua”. VII Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente. UNED, Madrid. 27-28/05/2014.

- Ventura, P. y Martín-Monje, E. (2014) “Learning specialized vocabulary through Facebook in a Massive Open Online Course” TISLID’14: II International Workshop on Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains. Universidad de Salamanca, Ávila, 7-9 mayo 2014.

- Wislocka, B., Rodríguez López, B., Bárcena, E. (2014) “Intercultural translation in specialized domains: the case of wine tasting language”, AUSIT Biennial International Conference'14: Transition into the Future. Ciudad de celebración: Brisbane, Australia. AUSIT (Australian Institute of Interpreters and Translators), Brisbane, 01/11/2014.

 

2015

- Ávila-Cabrera, José Javier y Talaván, Noa. (2015) “VIOLIN: An App for the Improvement of Aural Skills through Audiovisual Reception”. 22nd EUROCALL Conference. Universidad de Padua.

- Arús, J., Fernández-Pampillón, A. (2015) “Transformación de materiales educativos tradicionales en materiales autoformativos: razones y claves”. II Jornadas de Buenas Prácticas Docentes. Innovación en el Aula. Universidad Complutense de Madrid, Madrid, 26 de febrero de 2015.

- Arús, J. (2015) “Desarrollo de aplicaciones móviles de enseñanza de lenguas para usos específicos”. En Seminario de Máster Universitario TIC-ETL en Nuevas Técnicas Híbridas de Enseñanza de Lenguas con Soporte Tecnológico. UNED, Madrid 8 de mayo de 2015.

- Arús J., Calle-Martínez, C., Rodríguez, P. (2015) “Getting students’ feedback on the use of mobile learning resources”. XXII EUROCALL Conference 2015. Universidad de Padua.

- Bárcena, E, Martín-Monje, E. y Read, T. (2015) “Potentiating the human dimension in Language MOOCs”. EMOOCs 2015. European MOOCs Stakeholders Summit, Mons, 18-20 mayo 2015.

- Castrillo, M.D. y Martín-Monje, E. (2015) “Improving quality of teaching in MOOCs: a practical analysis of the new instructor role in the sMOOC model proposed by the European ECO Project (Elearning, Communication and Open-Data: Massive, Mobile, Ubiquitous and Open Learning)”. EDULEARN 2015. Barcelona,  6-8 julio 2015.

- Ibáñez, A., Jordano de la Torre, M., y Vermeulen, A. (2015) “How do we design authentic, meaningful, useful and enjoyable tasks? VISP, an enjoyable app to enhance idiomaticity in English”. En J. Colpaert, J., M. Oberhofer y M. Gutiérrez-Colón (Ed.) CALL 2015 Conference Proceedings: Task Design and CALL. Universidad de Amberes, 305-311.

- Ibáñez, A., Jordano de la Torre, M., y Vermeulen, A. (2015) “VISP 2.0: methodological considerations for the design and implementation of an audio-description based app to improve oral skills”. En Helm, F., Bradley, L., Guarda, M., Thouësny, S. (Ed.) Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy. Dublín: Research-publishing.net, 249-253.

- Ibáñez, A., Vermeulen, A. y Jordano de la Torre, M. (2015) “VISP: An Enjoyable App to enhance idiomaticity in English”. XVII International CALL Conference. Universitat Rovira i Virgili, 6-8 julio 2015.

- García Riaza, B. (2015) Moderación de panel (Track 6. Mobile Apps and computational systems as learning tools). TEEM’15: Third International Conference on Technological Ecosystems Enhancing Multiculturality. 7-9 octubre 2015. Instituto Politécnico de Oporto.

- García Riaza, B. (2015) Moderación de mesa redonda titulada: A cross-disciplinary view to the didactics of English. TESOL Conference: Teachers of English to Speakers of Other Languages. 6-8 marzo 2015. Universidad de Salamanca y TESOL.

- Iglesias Rodríguez, A. y García Riaza, B. (2015) “Educational experience of collaborative work with mobile devices in primary education”. En TEEM’15: Third International Conference on Technological Ecosystems Enhancing Multiculturality. Instituto Politécnico de Oporto, 7-9 octubre 2015.

- Jordano de la Torre, M., Martín-Monje, E. y Pomposo, L. (2015) “The importance of task design in a distance learning context (in terms of participation, motivation and interest of the students)”. CALL 2015: Task design and CALL. Tarragona, 4-6 julio 2015.

- Martín-Monje, E. y Castrillo, M.D. (2015) “A redefinition of the teacher and student roles in Language MOOCs: The example of How to succeed in the English-B1 Level Exam”. LLAS 11th Annual e-Learning Symposium 2016. Southampton.

- Martín-Monje, E. y Sedano Cuevas, B. (2015) “La personalización del aprendizaje en línea en Español para Fines Específicos: El caso del español orientado al turismo”. XIII Rencontre International du GERES (Groupe d’Étude et de Recherche en Espagnol de Spécialité). París, 4-6 junio 2015.

- Martín-Monje, E. y Ventura, P. (2015) “Stating the case for MOOCs and professional language learning”. XXXIII Congreso Internacional AESLA, Madrid. 16-18 abril 2015.

- Pareja, A. (2015) “Ontologías e interoperabilidad de recursos en terminología y otras disciplinas relacionadas con las lenguas”. II Congreso Internacional RELEX - Redes de Lexicografía. Santiago de Compostela,  5-7 de octubre 2015.

- Pareja, A., Brümmer, M. y Chiarcos, C. (2015) “General Introduction to Open Data, Linked Data, Linked Open Data, and Linked Open Data in Linguistics”. Development of Linguistic Linked Open Data (LLOD) Resources for Collaborative Data-Intensive Research in the Language Sciences. LSA Summer Institute. Chicago, julio 2015.

- Pareja, A., Blume, M. y Lust, B. (2015) “Closing Summary: the Vision, the Challenges, the Best Practices, the Work Ahead Needed Now”. Development of Linguistic Linked Open Data (LLOD) Resources for Collaborative Data-Intensive Research in the Language Sciences. LSA Summer Institute. Chicago, julio 2015.

- Pomposo L., Calle, C. y Pareja, A. (2015) “How to improve presentation oral skills through using a mobile app”. XXXIII Congreso de AESLA. Madrid.

- Pomposo L., Calle, C. y Pareja, A. (2015) “Learning how to make successful business presentations: a first experiment using BusinessApp”. XXII EUROCALL Conference 2015. Universidad de Padua, agosto de 2015.

- Rodríguez, P., Read, T. y Arús, J. (2015) “Desarrollo de aplicaciones móviles de enseñanza de lenguas para Usos Específicos”. Seminario de Primavera del Máster Universitario en Tecnologías de la Información y la Comunicación en la enseñanza y el tratamiento de lenguas. UNED.

- Sanz Gil, M. “Algo que sirva como luz: análisis del metalenguaje de los estudiantes de francés de Turismo”. Ponencia en  XXIV Coloquio de la AFUE "Metáforas de la luz". Universidad de Almería (15/04/2015). 

- Talaván, N. y Ávila-Cabrera, J. (2015) “The VIOLIN (VIdeOs for LIsteNing) App”. 22nd Eurocall 2015 Conference. Universidad de Padua, agosto 2015.

- Talaván, N. (2015) Los medios audiovisuales en la clase de idiomas: el uso de la subtitulación y el doblaje. Jornadas: XV Semana de la Ciencia, Madrid. 10/11/2015.

 

2016

- Jorge Arús Hita y Elena Bárcena Madera. “English for Specific Purposes in Online Postgraduate Education”. XV International Conference AELFE, Alcalá de Henares. 23-24/06/2016

- Jorge Arús Hita y Elena Bárcena Madera. “What English do we need in Companies? Different perspectives of English Needs”. XV International Conference AELFE, Alcalá de Henares. 23-24/06/2016

- Jorge Arús Hita; Timothy Read; Elena Bárcena Madera. “Towards a development of Foreign Language Teaching Resources for the exploitation of enriched texts”. 23rd EUROCALL Conference. Limassol, Chipre. 24-27/08/2016

- Elena Bárcena Madera. Ponencia invitada (Keynote): ” Methodological and technological innovation in distance language learning”. Kermán, Irán. 16-18/11/2016

- Elena Martín Monje y María Dolores Castrillo. “Thinking small with big data in Language MOOCs”. International Conference MOOCs, Informal Language Learning, and Mobility. Milton Keynes, UK. 10/2016

- Antonio Pareja Lora. “¿Por qué depender del mercado de apps para Android para tus clases de idiomas cuando puedes hacértelas tú mism@?”. XI Seminario de Investigación TIC-ETL: Investigaciones emergentes para el aprendizaje y tratamiento de las lenguas. UNED, Madrid. 13/05/2016

 

2017

- Bárcena, E. y Arrosagaray, M. “Crowd Content Development: Exploring the Potential of an Online Social Strategy for Second Language Teacher Training and Professional Practice”. XVIII Congreso Internacional de la SEDLL: Visión Histórica y Prospectiva de la Educación Lingüística y Literaria. 29/11/2017-1/12/2017.

- Arrosagaray, M. 2017, Noviembre. Ponente con la comunicación “Crowd Content Development: Exploring the potential of an online social strategy for Second Language Teacher Training and Professional Practice” en el XVIII Congreso Internacional de SEDLL, en Ciudad Real.

- Arús, J., Read, T., Bárcena, E. y Sedano, B. “The Potential of Language MOOCs for the Social Inclusion of Displaced People”. International Colloquium on Language Skills for Economic and Social Inclusion”. Humboldt-Universität zu Berlin, Alemania. 12-13/10/2017.

- Martín Monje, E.. “Mind the L in LMOOCs: The importance of language learning in massive courses”. IV Congresso della Società di Didattica delle Lingue e Linguistica Educativa (DILLE) 2017. Venecia, Italia. 02/2017.

- John Traxler & Timothy Read. “Digital Literacy and MOOCs: A Refugee Perspective”. Congreso “Mobile Learning Week 17, UNESCO. París, Francia. 20-24/03-2017.

- Timothy Read, Elena Bárcena Madera, Anne-Christine Tanhäuser, Katerina Zourou, Alastair Creelman, John Traxler, Darco Jansen, Corina Löwe y Anthony Camilleri. “The MOONLITE Project: MOOCs for Fostering the Social Inclusion and Employability of Refugees and Migrants”. Congreso “OER 17: The Politics of Open”. Londres, Reino Unido. 5-16/04/2017.

- Lourdes Pomposo y José Javier Ávila Cabrera. “The eLITE project: preliminary results on the importance of using enriched texts in a Primary Education context”. XXXV Congreso Internacional AESLA. Las lenguas en la encrucijada: formación, acreditación y contextos de uso. Universidad de Jaén, Jaén. 4-6/05/2017.

- María Dolores Castrillo. “EMOOCs 1017 Evolución del perfil sociodemográfico del participante en MOOC (2013-2016): estudio de un caso en lenguas extranjeras”. EMOOCs 2017. Leganés, España. 22-26/05/2017

- Elena Martín Monje, Timothy Read y Elena Bárcena “The importance of forum interaction and success rates in Language MOOCs”. EMOOCs 2017. Leganés, España. 22-26/05/2017

- Alastair Creelman, Darco Jansen, Corina Lowe, Timothy Read y Tatiana Codreanu. “How Relevant is Open Education for Refugees? Experience and Discussion from the Erasmus+ Project MOONLITE”. EDEN 2017, Jönköping, Suecia. 13-16/06/2017.

- Timothy Read, Elena Bárcena, John Traxler y Agnes Kukulska-Hulme. “Toward a Mobile Open and Social Language Learning Paradigm”. EDEN 2017, Jönköping, Suecia. 13-16/06/2017.

- Elena Martín Monje y Elena Bárcena. Blending formal and non-formal education in languages for specific purposes: the "professional English" LMOOC. 16th International Conference of the European Association of Languages for Specific Purposes (AELFE). Mérida, 15-16/06/2017.

- María Dolores Castrillo y Elena Martín Monje. “LMOOCs gateway: Integrating massive language courses into the curriculum”. EuroCALL 2017 MALL SIG. Southhampton, 23-26/08/2017

- Elena Bárcena Madera; Elena Martin Monje; Agnes Kukulska Hulme “ Toward a framework for mobile open social language learning within the SWITCHED-ON project”. EuroCALL 2017. Southhampton, 23-26/08/2017

- Timothy Read, Mª Dolores Castrillo y John Traxler. The role of mobile devices for language learning in the MOONLITE project . EuroCALL 2017 MALL SIG. Southhampton, 23-26/08/2017

- Timothy Read & John Traxler. “Digital Literacy - Empowering Refugee Learners”. 24th Annual Conference of the Association for Learning Technology (ALT-C). Liverpool, Reino Unido. 5-6/09/2017.

- Elena Martín Monje y María Dolores Castrillo. “Language learning on the fringes: Juggling mobile learning, LMOOCs & formal education”. MOVE-ME Conference 2017. Nápoles, Italia. Nápoles, 10/2017.

- Noa Talaván, Elena Bárcena Madera y María Jordano.”The sustainable generation of bilingual textual resources for L2 learning: a crowd translation experience”. VIII Congreso Internacional de la Asociación Ibérica de Estudios de Traducción e Interpretación (AIETI 8), Madrid. 20/01/2017.

 

2018

- Arrosagaray, M.. 2018, Mayo. Ponente con la comunicación “The eLITE project: Teacher perceptions on the integration of digital enriched texts in the classroom. Pilot practice ” en el III  Congreso Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID 18), “Languages for digital lives and cultures”, en Gante (Bélgica).

- Arrosagaray, M., Read, T. y  Bárcena, E. (2018), Junio. Ponente con la Comunicación “Literatura infantil digitalizada: creación, aplicación, reacciones” en XVII International AELFE Conference, Universidad Camilo José Cela (Madrid).

- Bárcena, B. Arús, J., Sedano, B. y Ibáñez, A. Mesa redonda: “MOONLITE, or MOOCs for Scaffolding language learning for refugees and migrants”. Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID 18), Languages for digital lives and cultures Universidad de Gante, Bélgica. 24-26/05/2018

- Bárcena, B. y Sedano, B. . Mesa redonda: “El valor simbólico de las lenguas y de las culturas lingüísticas en el aprendizaje de la L2”. Seminario “La lengua acoge: formación en la enseñanza de español L2 a inmigrantes y refugiados”. Universidad Complutense, Madrid, España. 10/12/2018.- Martín Monje, E. Comité Organizador. LWMOOCs V: Learning with MOOCs 2018. MOOCs for All. A social and international Approach. UNED. 26-28 septiembre 2018.

- Calle-Martínez, C. “Estudios de los actos de habla en el inglés turístico”. II Congreso Internacional “Lenguas, Turismo y Traducción” (CILTT). Universidad de Córdoba. 18 de octubre de 2018.

- Calle, C. y Ibáñez, A. Mesa redonda: “New technologies and their application to the new trends in language learning autonomous, collaborative and ludic”. Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID 18), Languages for digital lives and cultures Universidad de Gante, Bélgica. 24-26/05/2018.

- Calle-Martínez, C., Maíz Arévalo, C. y Nuñez Perucha, B. “Using the flipped classroom to teach tourism: A case study”. XVII International AELFE Conference. Innovation and research in the Globalisation era. Universidad Camilo José Cela (Madrid). 28-29 de junio de 2018.

- Calle-Martínez, C. y Ibáñez Moreno, A. “New technologies and their application to the new trends in language learning autonomous, collaborative and ludic”. TISLID18. Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains: Languages for digital lives and cultures. Ghent University. 24-26 de mayo de 2018.

- Calle-Martínez, C. y Anguita Acero, J. “Criterios para evaluar la competencia oral en estudiantes de Turismo”. XXXVI Congreso Internacional AESLA. Universidad de Cádiz. 19-21 de abril de 2018. 

- Calle, C. Co-dirección del XVII International Conference AELFE 2018. “Innovation in the globalization era”. Fecha: 28-29 de junio de 2018. UCJC. Sede de Almagro. Madrid. https://aelfe18.ucjc.edu- García Riaza, B. y Sonsoles Ramos Ahijado. 27 de octubre de 2018. Desafíos de la formación inicial del Grado en Maestro en Educación Infantil y Primaria en la Escuela Universitaria de Educación y Turismo de Ávila. Fórum Europeo de Administradores de la Educación.

- Castrillo, M.D.  “MOOCs as Innovation Drivers at the Spanish University”. LWMOOCs 2018. Madrid. 09/2018.

- Castrillo, M.D. y Martín Monje, E.. “Integración lingüística de refugiados e inmigrantes a través de los MOOC”. XXXVI Congreso AESLA. Lingüística aplicada y transferencia del conocimiento, empleabilidad, internacionalización y retos sociales. Universidad de Cádiz, España. 19-21/04/2018.

- Castrillo, M.D. y Martín Monje, E. “Learning English for Professional Purposes at university and through a MOOC. A case study”. Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID 18), Languages for digital lives and cultures Universidad de Gante, Bélgica. 24-26/05/2018.

- Castrillo, M.D. y Martín Monje, E.. “Aprendiendo inglés para fines profesionales en un MOOC y en un curso universitario: ¿Dos en uno?”. XVII International AELFE Conference. Universidad Camilo José Cela, Madrid, España. 28-29/06/2018.

-Castrillo, M.D. y Martín Monje, E. “Language Learning for all: Language MOOC as a catalyst for social inclusion”. International Conference on Recent Interdisciplinary Studies in Humanities. Sapienza University, Roma, Italia. 26-27 octubre 2018.

- Drakidou, D., Pareja-Lora, A y Read, T. “A survey on the state of the art of TELL: underlying conceptual components”. Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID 18), Languages for digital lives and cultures. Universidad de Gante, Bélgica. 24-26/05/2018.

- Elorza, I. y Ibáñez, A. “Digital enrichment of literary texts through Open Collaboration for Content Development: a methodological proposal”. Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID 18), Languages for digital lives and cultures Universidad de Gante, Bélgica. 24-26/05/2018.

- García Riaza, B. 24-26 enero de 2018. Los dispositivos móviles como herramientas para el aprendizaje en la universidad. II Congreso Internacional de Investigación en Educación: Didácticas Específicas.

- Jordano, M. “Wikis as support for English Studies’ distance students to analyse and produce EST texts”. XVII International AELFE Conference. Universidad Camilo José Cela, Madrid, España. 28-29/06/2018.

- Martín Monje, E. y Castrillo, M.D. “Language Learning encounters: University meets LMOOCs”. EuroCALL 2018: Future-Proof CALL. University of Jyväskylä. Jyväskylä, Finlandia. 22-25 agosto 2018.

- Martín Monje, E. Comité Científico. XVII International AELFE Conference: Innovation and Research in the Globalization Era. Universidad Camilo José Cela, Madrid. 28-29 junio 2018.

- Martín Monje, E. Comité científico. TISLID 2018: Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains. Ghent University. 24-26 mayo 2018.

- Martín Monje, E. Comité Organizador. TISLID 2018: Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains. Ghent University. 24-26 mayo 2018.

- Martín Monje, E., Castrillo, M.D., Arús Hita, J. y Pareja Lora, A. “El proyecto MOONLITE: Integración lingüística de refugiados e inmigrantes a través de los MOOC”. 36º Congreso Internacional de AESLA. Universidad de Cádiz. 19-21 abril 2018.

- Morena Taboada, M., Calle-Martínez, C., Perea Villena, M.J. y Dorado Escribano, G. “Educación Internacional y Bilingüismo”. XVII International AELFE Conference. Innovation and research in the Globalisation era. Universidad Camilo José Cela (Madrid). 28-29 de junio de 2018.

- Read, T., Bárcena, E y Arrosagaray, M. “Literatura infantil digitalizada enriquecida: creación, aplicación,reacciones”. XVII International AELFE Conference. Universidad Camilo José Cela, Madrid, España. 28-29/06/2018.

- Sanz Gil, M y Baynat Monreal, M.E. “Léxico de la gestión hotelera en lenguas extranjeras: propuesta de actividades digitales de aprendizaje”. Ponencia en XX Congreso Internacional de la AECIT: Conocimiento, creatividad, innovación. Hacia el turismo del futuro. Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo. Almería (21/11/2018).

- Sedano Cuevas, B., Bárcena, E., Khraiche, V. y Jorge Arús, J. Mesa redonda: “Las necesidades inmediatas como fin específico: colaboración entre universidad, entidades de apoyo y refugiados”. XVII International AELFE Conference. Universidad Camilo José Cela, Madrid, España. 28-29/06/2018.

- Sedano Cuevas, B., Bárcena, E. y Read, T. “Adaptación del diseño de MOOC de lenguas a las necesidades de migrantes y refugiados”. Congreso Internacional de Lengua e Inmigración (CILEI). Universidad de Alcalá de Henares, España. 28-29/11/2018.

- Sedano Cuevas, B. Comunicación: “MOOCs for LSP:  A Case Study of a Spanish Language MOOC for Traveling”. IV International Symposium On Languages For Specific Purposes (ISLSP)/ Ciber Business Language Conference “LSP Vectors: Strengthening Interdisciplinary Connections. Universidad de Orlando, Florida, USA. 22-24 de febrero 2018. 

- Sedano Cuevas, B., Read, T. y  Bárcena, B. “Tailoring Language MOOCs design to migrants and refugees needs”. Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID 18), Languages for digital lives and cultures Universidad de Gante, Bélgica. 24-26/05/2018

- Sedano Cuevas, B. Comunicación: “Enhancing the communicative competence and communities of practice through MOOCs: The case of Spanish for travellers”. Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID’18), Languages for digital lives and cultures. 22-24 de mayo 2018. 

-  Sedano Cuevas, B. Comunicación: “La enseñanza de la lengua del turismo y la perspectiva del viajero a través de MOOC”.  XVII International AELFE Conference Universidad  Camilo José Cela, Madrid. 28-29 de junio de 2018.

- Sedano Cuevas, B. y  Solans, M. Comunicación: “De profesor a facilitador: roles emergentes y tutorización en un LMOOC”. XVII International AELFE Conference Universidad  Camilo José Cela, Madrid. 28-29 de junio de 2018.

- Sedano Cuevas, B. y Risner, M. Comunicación. “Trends in LSP: Contemplating Future Directions in the U.S. and Europe”. AATSP 100th Annual Conference. Universidad de Salamanca. 21-25 de junio de 2018.

-  Sedano Cuevas, B. y  Solans, M. Comunicación: “Nuevos roles en la docencia y tutorización de un MOOC integrado en la enseñanza formal”. X Jornadas  de Innovación en Investigación Docente de la UNED “Innovación educativa en la era digital”. Universidad Nacional de Educación a Distancia, Madrid, España. 28-29 de noviembre  de 2018.

- Traxler, J., Read, T., y Bárcena, E . “Open but not open enough: extending OER metadata to facilitate refugee access to open educational resources and practices”. OER 18: Open to All. Bristol, Reino Unido. 18-19/04/2018.

- Traxler, J., Read, T., Bárcena, E y Kukulska-Hulme, A. “Mobile open social language learning: towards a paradigm shift”. Technological Innovation for Specialized Linguistic Domains (TISLID 18), Languages for digital lives and cultures. Universidad de Gante, Bélgica. 24-26/05/2018.

 

2019

- Arrosagaray, M. Comité científico de COINED 2019: I Congreso de Educación a Distancia.

- Arús, J. “MOOC para la enseñanza de ELE a refugiados e inmigrantes”. Congreso “V Jornadas ELE UCM: Las TIC en la Enseñanza de ELE”. Universidad Complutense, Madrid, España. 19-20/03/2019.

- Barcena, E.. 2019. “TIC en la Educación: perspectivas sobre la transformación cultural y experiencias de éxito”. I Congreso de Educación a Distancia: Escuela, Empresa y Desarrollo Social.Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. 7-8/11/2019.

- Barcena, E.. 2019. Ponencia invitada: “Hacia un nuevo paradigma de aprendizaje de lenguas móvil, abierto y social”. I Congreso de Educación a Distancia: Escuela, Empresa y Desarrollo Social.Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. 7-8/11/2019.

- Barcena, E., Read, T. y Sedano, B. 2019. Integrating Inclusive LMOOCs in the NGO Classroom. 4th World Conference on Blended Learning (WCBL 2019). International Association for Blended Learning (IABL, Asociación Internacional de Aprendizaje Combinado).

- Barcena, E, Read, T., Sanz Gil, M., Ruiz Madrid, N. y Sedano Cuevas, B. 2019. Hybrid second language learning for displaced people based on LMOOCs. OOFHEC 2019. Online Open and Flexible Higher Education Conference. Blended and online education within European university networks. European Association of Distance Teaching Universities (EADTU).

- Calle-Martínez, C., García Laborda, J. y Montaner, S. “Hacia la web 2.0 y 3.0 en la enseñanza bilingüe: Recursos en línea”. VI CONGRESO INTERNACIONAL DE ENSEÑANZA BILINGÜE EN CENTROS EDUCATIVOS IDIOMAS. BILINGÜISMO. ENSEÑANZA BILINGÜE. Universidad de Granada. Facultad de Educación. 20 de octubre de 2019 

- Calle-Martínez, C. “Aplicación de la clase invertida para el aprendizaje colaborativo en un curso universitario de turismo”. XXXVII Congreso Internacional AESLA. Universidad de Valladolid. 27-29 de marzo de 2019.

- Castrillo, M.D. y Martín Monje, E. “Expanding blended learning to reduce attrition at UNED: English for Professional Purposes through an Online University Course, Face to Face classes and a MOOC”. OOFHEC2019. EADTU / UNED. 16-18 octubre 2019.

- De la Morena Taboada, M. y Calle-Martínez, C. “A study of the early acquisition of a second language and the development of an international mindset in bilingual families”. XXXVII Congreso Internacional AESLA. Universidad de Valladolid. 27-29 de marzo de 2019.

- Martín Monje, E. y Castrillo, M.D. “Targeting displaced people in an inclusive LMOOC. A participant profile and engagement analysis”. International Conference on Intercultural Learning in the Digital Age: Building up Telecollaborative Networks. Universitat de València y Universitat Politècnica de València. 7-9 noviembre 2019.

- Martín Monje, E., Castrillo, M.D., Barcena, E., Read, T. y Sedano, B. “Social awareness in LMOOCs: Spanish for refugees and migrants”. EuroCALL 2019. UC Louvain, Louvain-la-Neuve, Bélgica. 28-31 agosto 2019.

- Martín Monje, E., Castrillo, M.D. y Sedano, B. “Language MOOC design for social inclusion through the lens of Maker culture”. CALICO conference 2019. The Computer Assisted Language Instruction Consortium. Montreal, Quebec, Canadá. 21-25 mayo 2019.

- Read, T., Bárcena, E y Sedano, B. “Language MOOCs for Social Inclusion”. Fifth International Conference of Language, Discourse and Pragmatics (DPD 2019)”. Shahid Chamran University of Ahvaz, Irán. 30/01- 1/02/2019.

- Read, T. “Mobile Massive and Open Language Learning for Displaced People”. Congreso “7th International and 13th National Conference on e-Learning and e-Teaching (ICELET2019)”. K.N. Toosi University of Technology. Teherán, Irán. 20-21/02/2019.

- Read, T.. 20-21/2/2019. Mobile Massive and Open Language Learning for Displaced People. 7th International Conference on e-Learning and e-Teaching (ICELET2019). K.N. Toosi University of Technology, Iran.

- Read, T.. 30/1-1/2/2019. Language MOOCs for Social Inclusion. 5th International Conference on Language, Discourse and Pragmatics (LDP). Shahid Chamran University of Ahvaz.

- Read, T., Barcena, E. y Sedano Cuevas, B. 10-11/4/2019. Is open online language learning appropriate for refugees and migrants? OER19: Recentering Open. Association for Learning Technology (ALT, Asociación de Tecnología de Aprendizaje).

- Read, T., Sedano Cuevas, B. y Barcena, E. 20/6/2019. El lenguaje inclusivo para la comunicación virtual con personas desplazadas. XVIII International Conference AELFE. Envisioning the future in academic and professional languages: emerging trends in teaching and research. Asociación Española de Lenguas para Fines Específicos.

- Read, T., Barcena, E. y Sedano Cuevas, B. 29-31/5/2019. Analyzing the Added Value of Social Networks in Language. I Congreso International de Lingüística Digital (CILIDi). Universidad de Granada.

- Sedano Cuevas, B., Barcena, E. y Read, T. 27-29/6/2019. La inclusión como hilo conductor en el diseño e implementación de un LMOOC de español para personas desplazadas: el curso de Puertas Abiertas. IV Congreso Internacional Nebrija en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas. Universidad de Nebrija.

- Read, T. 2019. Towards a new model for inclusive education based on virtual social inclusion and mobile openness. COINED 2019. I Congreso Internacional de Educación a Distancia. Universidad San Ignacio de Loyola de Lima.

- Ruiz Madrid, N.,, Sedano, B. y Sanz Gil, M. Comunicación: “Making the most of LMOOCs in a blended learning context: the role of the pedagogical guide”.  iTECLA International Conference on Intercultural Learning in the Digital Age: Building up Telecollaborative Networks. Universidad de Valencia, España, 7-8 de noviembre de 2019.

- Sanz Gil, M. y Baynat Monreal, M.E. “Viaje virtual por el léxico de la gestión hotelera”. Ponencia en XXVII Coloquio de la AFUE "Un certain regard: la langue française pour penser, appréhender et exprimer le monde". Universidad Autónoma de Madrid (11/04/2019).

 

2020

- Alonso Vega, C., Read, T.; Astrain, J.J. 27-29/3/2020. Helping people with language learning disabilities using native mobile voice recognition. Exploring its limits and advantages. EAET 2020. European Advanced Educational Technology. University of Westminster (en línea). 

- García Riaza, B. 24-26 marzo de 2020. Nuevos retos metodológicos para el aprendizaje de inglés por competencias. III Congreso Internacional de Investigación en Educación: Didácticas Específicas.

-Martín Monje, E. “Research trends in LMOOC studies”. EuroCALL 2020 -Online Gathering. (21/08/2020).

- Sedano Cuevas, B. y  Read, T. “The NEXUS Project: PromotiNg thE neXus of migrants throUgh active citizenShip”. Ponencia en OER20: Open Education Conference - The Care in Openness 2-04-2020 (https://oer20.oerconf.org/sessions/o-022/).

- Himoro, M. Y.; Pareja-Lora, A. (2020). “Towards a Spell Checker for Zamboanga Chavacano Orthography”. 12th Language Resources and Evaluation Conference (LREC 2020). Marsella, Francia (05/2020) [VIRTUAL: https://www.aclweb.org/anthology/2020.lrec-1.327].

- Sedano Cuevas, B. Recursos educativos abiertos y herramientas para la enseñanza de ELE a personas desplazadas. Ponencia en Curso de Posgrado de Formación de profesorado de Español como Lengua Extranjera, Universitat Jaume I, Castellón de la Plana. (07/02/2020).

-Ibáñez Moreno, A. & Escobar Álvarez, M.A. Envitour App: English Videos for Tourism. Ponencia en el “4th International ESP conference: Mediating Especialized Knowledge: Current Approaches in ESP research and Practice”. Hospiciada por UNED, celebrada online (29-30 octubre).