EDUCACIÓN BILINGÜE EN EL MARCO EUROPEO: LEGISLACIÓN Y POLÍTICA LINGÜÍSTICA
Subject's code : 24402387
SISTEMA DE EVALUACIÓN
Face-to-face Exam
Exam type
Exam type
Examen de desarrollo
Development questions
Development questions
3
Duration of the exam
Duration of the exam
120 (minutos)
Material allowed in the exam
Material allowed in the exam
Ninguno
Qualification and evaluation criteria
Qualification and evaluation criteria
El examen tiene una puntuación máxima de 8 puntos distribuidos en 3 partes con preguntas abiertas y un breve análisis de estudio de caso similar a los estudiados en el curso. La puntuación se distribuye del siguiente modo:
Cuestión 1: 2,5 puntos.
Cuestión 2: 2,5 puntos
Cuestión 3: 3 puntos
% Concerning the final grade
% Concerning the final grade
80
Minimum Grade (not including continuas assessment)
Minimum Grade (not including continuas assessment)
5
Maximum grade (not including continuas assessment)
Maximum grade (not including continuas assessment)
8
Minimum grade (including continuas assessment)
Minimum grade (including continuas assessment)
3
Comments
Comments
El sistema de evaluación incluye una prueba de evaluación a distancia que supone el 20% de la nota y la prueba presencial en forma de examen que equivale al 80% de la nota. Aquellos estudiantes que solo vayan a la evaluación de la prueba extraordinaria de septiembre solo podrán acceder al 80% de la nota si no han presentado la PED en tiempo y forma.
FINAL EXAM
Face-to-face is required
Face-to-face is required
Si
Description
Description
Habrá una prueba presencial final obligatoria para esta asignatura con un valor máximo de 8 puntos. Para conseguir hasta un máximo de 2 puntos, se tendrá que realizar la Prueba de Evaluación a Distancia en tiempo y forma. (Entrega aproximada de la PED: 1 de mayo de 2020)
Qualification and evaluation criteria
Qualification and evaluation criteria
Prueba presencial: criterios para cada una de las preguntas del examen (hasta un máximo de 8 puntos)
- Exposición de la materia en el contexto actual (hasta 1,5 puntos).
- Se utilizan ejemplos de buenas prácticas para sustentar el desarrollo del tema (hasta 1,5 puntos).
- Se incluye bibliografía referente al tema (hasta 1,5 puntos).
- Se hace referencia a algún debate en el foro sobre el tema (hasta 1,5 punto).
- Se expresa con claridad y de forma convincente (hasta 2 puntos).
Final exam weighing in final grade
Final exam weighing in final grade
Prueba final (80%) +` PED (20%)
Approximate submission date
Approximate submission date
25/05/2020
Comments
Comments
Se trata de un examen que se realiza en los centros asociadso junto con los exámenes de otras enseñanzas regladas de la UNED. Hay una convocatoria ordinario en mayo/junio y otra extraordinaria en septiembre.
CONTINUOUS ASSESSMENT TESTS (PEC)
PEC?
PEC?
Si,PEC no presencial
Description
Description
STUDY CASE: Multilingualism and foreign teaching in Spain.
Background
You have accepted a job as a head of a new international school in one of the following communities: Pais Vasco/Galicia/Cataluña (choose one).
In either case, you have two 2 duties to fulfill:
Your first duty is to explain how the school will address the question of bilingual education (Basque-Spanish/Galician-Spanish/Catalan-Spanish) as well as foreign language teaching (English, German, French). (1 point)
Your second duty is to explain the opportunity that European projects offer to your school for the students to learn and practice a foreign language.
In particular, you have to comment on one of the European projects on bilingual education or language teaching funded by the EU where Spain participates. You can find further information by browsing the website of European projects (europa.eu/education) paying attention to the following questions: a) In which way does BE enhance the application of European policies on multilingual issues? b) Can BE incorporate new teaching methodologies and if so, which ones? c) Is BE affordable by all European countries? d) Which are the main languages being implemented so far in the project? e) Why do you think BE is especially relevant for Spain? f) How can BE be implemented in Spanish multilingual communities? Please provide examples of good practices. (1 point)
Qualification and evaluation criteria
Qualification and evaluation criteria
In order to complete the PEC, students have to write a report of 3,000 words in English (The policies regarding the case study in the PEC have to be mentioned in each case of the two questions). Question 1: 1 point + Question 2: 1 point.
PEC weighing in final grade
PEC weighing in final grade
20%
Approximate submission date
Approximate submission date
01/05/2020
Comments
Comments
En el curso virtual hay una pestaña para la entrega de TAREAS en donde el estudiante llegada la fecha inicial de entrega (01/05/2020) podrá descargarse las instrucciones para llevarla a cabo.
A continuación hay un periodo de 7 días naturales para completarla y se deberá subir en esa misma pestaña de forma automática.
En el curso virtual se incluyen ejemplos de muestra de otros años pero hasta que no llegue la fecha no se podrán ver las instrucciones para el año en curso.
OTHER GRADEABLE ACTIVITIESS
Is there another activity / s that can be evaluated?
Is there another activity / s that can be evaluated?