Accesos directos a las distintas zonas del curso

Ir a los contenidos

Ir a menú navegación principal

Ir a menú pie de página

MANAGEMENT AND LEADERSHIP ASPECTS OF EUROPEAN POLICE COOPERATION

Curso 2020/2021/Subject's code2661906-

MANAGEMENT AND LEADERSHIP ASPECTS OF EUROPEAN POLICE COOPERATION

RESULTADOS DE APRENDIZAJE

The strategic management of the organization in abstract and in concrete terms, as well as the learning topics of the motivation and leadership techniques should be the final teaching product that the student should master

After successful completion of Module VI, students will be able to:  

Demonstrate combined and integrated knowledge on strategy, tactics and operational police management in the context of police cooperation in the EU and in specific situations

Analyze and evaluate good practices of police cooperation in the EU - good practices, including models of Quality Management and being able to apply them in a given situation

Reflect and apply corresponding leadership styles to encourage EU collaboration

Demonstrate change management competencies during the implementation of policies and strategies on police cooperation

Promote activities to effectively solve team problems and benefit from team learning

Evaluate leadership practices, reflecting professional and human rights ethics in the context of complex cross-border multi-level and multi-agency operations

 

 

La gestión estratégica de la organización en abstracto y en términos concretos, así como los temas de aprendizaje de las técnicas de motivación y liderazgo deben ser el producto final docente que el estudiante deberá dominar

Tras finalizar con éxito el Módulo VI, los alumnos serán capaces de:

 

  • Demostrar conocimientos combinados e integrados sobre la estrategia, táctica y gestión policial operativa en el contexto de la policía de la cooperación policial en la UE y en situaciones concretas
  • Analizar y evaluar buenas prácticas de cooperación policial en la UE - buenas prácticas, incluyendo modelos de Gestión de Calidad y poder aplicarlos en una situación dada
  • Reflejar y aplicar los estilos  correspondientes de liderazgo para fomentar la colaboración de la UE
  • Demostrar el cambio competencias de gestión durante la aplicación de las políticas y estrategias en materia de cooperación policial
  • Promover actividades de resolución efectiva de problemas de equipo y beneficiarse del aprendizaje en equipo
  • Evaluar las prácticas de liderazgo, reflejando la ética profesional y de los derechos humanos en el contexto de operaciones complejas transfronterizas en múltiples niveles y multi-agencia